19 maja 2016

Broumowskie Ściany - Broumovskie Steny

Góry Stołowe od kiedy tylko po raz pierwszy je ujrzałam wydawały mi się bajkowe, odrealnione, nieziemskie! Wiele razy w nie wracałam, a dwa lata temu okazało się, że dzięki, że świat jest tak mały Pasterka stała się dla mnie nazwijmy to drugim domem. Często tam jesteśmy, uwielbiamy tam wracać, uwielbiamy gdy Szczelinka wypełnia się przyjaciółmi, śmiechami, opowieściami i grą na gitarze. To absolutnie wyjątkowe miejsce, z resztą nie raz już o tym pisałam. 

Góry stołowe odkrywaliśmy o każdej porze roku. Opisywałam Szczeliniec Wielki, (o)Błędne Skały, Skalne Czeskie Miasta. A dziś chcę Was zapoznać z Broumovskimi Stenami, które właściwie położone są o rzut beretem od Pasterki. Pętla wokół jest idealną wycieczką rowerową z niezapomnianymi widokami! 

Broumowskie Ściany rozpościerają się tuż za granicą z naszymi południowymi sąsiadami.. Wystarczy około pół godziny spaceru by ze schroniska w Pasterce niebieskim szlakiem dostać się do granicy w stronę Machowskiego Krzyża, gdzie Broumowskie Ściany stoją przed nami już otworem. My jednak będąc z rowerami nie kierujemy się między skały tylko postanawiamy za poradą ekipy z Pasterki objechać je na rowerach wokół. Trasa liczy 32 km i głównie prowadzi wyznaczonymi trasami rowerowymi. Track znajdziecie tu i tu :)











 

oraz to, po co właściwie tu przyjechaliśmy, czyli produkt finalny...






3 komentarze :

  1. Tak, też tam byłem przy okazji pobytu w górach stołowych. Piękne są. Syn tam bulderował: https://picasaweb.google.com/104896263042754159806/BroumovskieSteny

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach odwiedzić to miejsce właśnie na rowerze! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po zwiedzeniu w poprzednim roku Błędnych Skał, Szczelińca i skalnych miast w Adrspach oraz Teplicach nad Metuji, mam świadomość że jeszcze wiele mi zostało do zrobienia w tamtej okolicy. I jednym z miejsc, które będę chciał zwiedzić są właśnie Broumovskie Steny :)

    OdpowiedzUsuń